Translate

neljapäev, 25. detsember 2014

Pühad tulid

Jõulud tulid tuisand teega,
piparkoogid kaasa tõid..

Olen sel aastal nii palju piparkooke teinud, kui enne terve oma elu kokku...ja neid aastakesi on kokku ikka üsna omajagu. Aga ikka on see üks tore töö...Eriti meeldib mulle taigna tegemine.. need head vürtsi lõhnad, mis mööda maja levivad. Minu lemmik taigna retsept asub SIIN . Olen selle retsepti järgi juba teist aastat küpsetanud. Tulevad mõnusalt vürtsised ja muredad piparkoogid. Olen ainult juurde lisanud 2 dessertlusikatäit apelsinipastat, mis annab veel mõnusat apelsini lõhna ja maitset juurde. Tumedam taigen on tehtud tumeda siirupiga ja pool või kogusest on asendatud searasvaga, mis teeb piparkoogid veel erilisemaks.


 
 
Piparkoogitaigen tuleb rullida üsna õhukeseks, sest ahjus nad paisuvad veidi. Küpsetasin 200 kraadi juures u.6 min. Lasin ära jahtuda, tegin suhkruglasuuri ja kaunistasin. Suhkruglasuur: 1 munavalge, 2,5 dl tuhksuhkrut ja veidi sidrunimahla, viimane annab hea maitse ja kiirendab glasuuri kuivamist.
 
 


Piparkookide kaunistamisel kasutasin ka värvilisi komminööpe ja monparelle.
 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar