Translate

esmaspäev, 17. august 2015

MESISED SÕSTRAD

Olen veidi aega silma peal hoidnud SELLEL retseptil ja videol. Täna toodi mulle väike ämbritäis punaseid sõstraid ja 3 liitrine purk mett ootas juba ammu kasutust. Kuna mesi oli purgis kõvaks läinud, ei tahtnud keegi seda enam süüa. Just paras on teda sellesse retsepti kaasata. Puhastasin marjad, ei pesnud, sest nad olid üsna valmis ja ma ei tahtnud , et vesi kõik mahla ära peseb...pealegi teadsin, et see koht , kust korjati on suht puhas.

Mul oli:
1,100 kg punaseid sõstraid
1,200 kg mett

Algse retsepti järgi olid kogused:  marju 1,0kg ja mett 1,5 kg. Kuid video üles panija tegi ise 1:1. Mina jälle tegin nii, kuidas toorainet oli. Ja nüüd siis töö protsessi juurde:

 

Marjad kaussi ja marjadele mesi.


Nüüd hakkan tasakesi segama ( kui tahan, et marjad terveks jääksid). Kui on soov, siis võib marjad eelnevalt purustada. Mulle meeldib tervetena.


Segasin ilusti läbi ja nüüd peab mass 3-4 tundi seisma.


 Tõsi , sellest ma eriti aru ei saanud, miks ei võinud kohe steriliseeritud ja jahutatud purkidesse seisma panna. Mina igatahes hoidsin tunnikese ja panin purki- kaaned olid veel paar tundi lihtsalt lahtiselt peal. Kolme tunni möödudes, keerasin kaaned kinni ja lähevad jahedasse keldrisse talve ootama.

Mesine sõstar on eriti hea võtta külmetuse ja köha puhul. Ja kui palju vitamiine siin sees on! Kui mesi on liiga magus ja sõstrad liiga hapud, siis siin on tõeline maius. Kõike on parasjagu. Tehke oma tervisele pai! Ja peaasi, midagi ei pea kuumutama. Mesi on hea konservant.




 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar