Translate

pühapäev, 16. august 2015

PRÄÄNIKUD

Täna on pühapäev ja mul tuli järjekordne mõte midagi küpsetada. See on nagu mingi haigus...enne rahu ei saa, kui asi tehtud. Täna proovin retsepti   SIIT    See leht on minu inspiratsioonide ja teostuste allikaks.
Taigen:
250 ml piima
125 g jahu
250 g suhkrut
soola
50 ml õli
16 g vaniljesuhkrut
30 g küpsetuspulbrit
1 muna
1 munakollane
500 g jahu
Glasuur:
1 munavalge
125 g tolmsuhkrut

Pane pott piimaga keema. Vahepeal sõelu eraldi kaussi 125 g jahu, soola ja kogu suhkru. Sega hoolikalt läbi ja vala nüüd juurde keema läinud piim. Sega akuraatselt, et klimpe sisse ei jääks. Võid juurde valada ka õli ja siis tõsta taigen kõrvale jahtuma. Nüüd pane ahi sooja 180 kraadile ja valmista ette küpsetuspannid(kata küpsetuspaberiga). Mul läks vaja 3 panni. Jätkame siis...Nüüd on taigen enamvähem jahtunud,  vahusta tainast mikseriga , lisa ükshaaval munad, vahusta veel veidi, nüüd lisa  tasakesi ülejäänud sõelutud jahu(500g), mille sisse on eelnevalt segatud vanilje- ja küpsetuspulber.

 Kui masina jaoks muutub taigen juba raskeks, siis vala taigen jahusele lauale ja vormi kolm pätsikest.

 Sul on kolme pätsikesega lihtsam toime tulla, kui ühe suurega. Vormi nüüd jahusel laual rulli abil kettas paksusega 5-7 mm ja lõika vormi või klaasi abil kettakesed,  pane need pannile ja siis ahju küpsema.

 Mina küpsetasin 15 min.

Kui kõik küpsetatud tee glasuur: 1 munavalge + 125 g tuhksuhkrut. Sega need ained vispliga omavahel kokku u. hapukoore paksuseks ja määri pintsliga soojale präänikule. Nad kuivavad üsna ruttu ära.

 Olin präänikutega ise väga rahul ja mehele meeldisid ülivõrdes...Palusin teda, et nii kaua, kui ma retsepti siia üles panen, võiks ta kohvi keeta...kuid ta arvas, et esimesed 10 lähevad ilma kohvita ka alla...ja juba kuulen vaikset norinat diivanilt. Väsis ära vaeseke!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar